Rindu Sama Labuan

Tiba-tiba ja saya rindu sama Labuan. Mike pernah bilang kalo dia mau pigi  honeymoon dia pilih Labuan. Masa tu saya pikir, "Isy, pelik ini budak. Apa istimewanya Labuan tu?"

Dulu kami orang bilang KML tu KM-Hell sebab kehidupan sana macam hell. Teda air lah, bosan, selalu ada masalah kesihatan (kalo sakit pun dikasi panadol saja oleh MA), stress dengan exam, tension sama lecturer, Hand phone kena curik lah, dan macam-macam lagi lah. Banyak juga orang yang putus cinta situ dulu. "Hantu" pun banyak. "Hantu" clubbing ada, "hantu" pencurik ada, "hantu" tukang bakar ada, "hantu" air ada, orang minyak pun ada. Bila mau habis semester 2 kan, nda sabar pula saya mau balik Sarawak. Dalam permohonan IPTA saya, first choice saya ialah UNIMAS. Begitu juga dengan 2nd, 3rd, 4th, 5th choice saya. Saya ingat saya boleh gembira di Sarawak.

Taman yang memang memberi kenangan.

Tapi sangkaan saya sekarang salah setelah hampir 3 tahun di UNIMAS. Rupa-rupanya saya lebih gembira di Labuan. Teda musuh saya di Labuan. Semua orang baik saja sama saya. Saya pun baik saja sama orang. Teda pergaduhan dan perselisihan faham yang serius. Teda pengkhianatan. Kalo ada konflik pun, gaduh-gaduh sayang saja sama si Jess, si Eric dan roomates saya. Berat badan saya pun pandai naik di Labuan sedangkan makanan di kafe bukan bagus pun. Hahaha...

Inilah U.K. kami

Saya rindu pigi outing sama kawan-kawan. Sini di Sarawak kadang-kadang saja saya pigi outing. Bukan saya selalu jalan-jalan di Kuching. Kalo ada pun sama family saya time shopping Gawai & Krismas. Kenangan paling manis saya di U. K. ialah time sebelum balik Krismas. Saya pigi sama Jess. Kami orang mau beli hadiah sama si Eric dengan si Goldy. Lama kami fikir apa mau beli. Finally kami beli neck tie ja kasi diorang.

Blessed Sacrament

Saya pun sangat rindu pigi Blessed Sacrament. Alim owh saya time di Labuan. Tiap minggu ndak pernah miss pigi misa. Lepas misa saya pigi Kelas Karisma. Lepas kelas saya jalan 1 orang pigi U.K sebab saya tia mau kawan-kawan saya tunggu saya 1 jam di gereja.

RC gathering

Tiap malam hari Sabtu saya pigi gathering di DK2. Best owh... Rindu sangat. Mau nangis saya bila ingat kembali kenangan ni. Hahaha...(ketawa pula).

Coklat di Labuan murah-murah. Saya suka kutip coklat sebelum balik Sarawak. Paling best shopping time saya mau balik Krismas. Saya shopping sama kawan, the next day saya shopping sama Aunty saya. Selain beli coklat, saya beli wine untuk Krismas sama hadiah Krismas kasi mak dengan adik saya. Saya kasi mak saya anting-anting mutiara yang ada bentuk loceng tergantung. Dia suka anting-anting tu. Saya selalu tengok dia pakai.


Oh ya, saya rindu juga sama pantai di Labuan. Saya selalu pigi Pancur Hitam dulu. Tapi gambar saya pigi pantai ada di laptop lama saya. Saya harap siapa-siapa yang guna laptop tu belum delete itu gambar.


Mungkin kamu semua fikir kehidupan saya bosan kan pasal saya bilang hidup saya di Labuan lebih baik. Tapi saya nda peduli apa kamu orang bilang. That is why I am just an ordinary Bidayuh girl. Mau juga la saya pigi honeymoon di Labuan. Hehehe...

0 comments:

Post a Comment

My Link Collections: